Sunday, February 19, 2012

Celebrate My Brother's Birthday :D

Assalammualaikum semua~ Fuhh fuhh~ *tiup sesawang* Huhh~ Dah berapa abad aku tak update blog nie. Malas betul. Ehh, bukan malas, takde masa jee :p *alasan yg paling munasabah* Korang sehat? Kalau tak sehat, cepat cepat berjumpa dgn pakcik doc tu yea ^^ okay, back to the topic. Semalam birthday abang aku yg paling sulung. Ehhh? Macam ramai pulak abang aku. Dah memang tu jee satu-satunya abang aku. Hahah :D Die nie seorang abang yg baik, garang, penyayang, semua ada lah kat dia. Untungnyaa ada abang nie kan? ;) Okay, semalam birthday dia yg ke? guest what? ce teka yg ke berapa? Siapa cepat dpt coklat! Lambat! Yang ke-18! :P HAHAH! Dah tua kan die? Maklumlah, tahun pertama berada di alam tamat persekolahan~ Die nie yg selalu hantar adek-adek aku ke sekolah, and die jugak yg ambil kami balek sekolah :D *driver tak berbayar* hahah! Ehh, dah lari jauh dari topik aku nie. Hmm hmm.. Korang tau kan semalam kami celebrate birthday abang aku? Taktau? Kesian :p Actually benda nie plan mcm main main. Tapi disebabkan abg aku nak jugak buat, kami pun buat. Mula-mula jemput tak ramai, sekali dtg haaa amek kau! Awal pagi aku bangun, kemas rumah and siap-siap tolong mak siapkan barang-barang semua. Aktiviti pertama membuat dadih. Dalam pukul 12.00 dadih pun siap. Aku pun susun lah dalam peti sejuk. Nie hasilnyaa :D


Dadih strawberry and mango ;) Lepas siap buat dadih semua, boleh pulak aku tertidur kat sofa. *penat sangat* bukannya tidur betul, tidur tidur ayam jee. Dalam 15 minit lepastu, mak aku kejut suruh tolong die masak rendang ayam. Yumm~ Time tu dalam pukul 3 lebih mcm tulaa. And nie hasilnyaa! :D *tolong terliur* :p


Rendang ayam beb! Heheh :P Lepas siap masak rendang, menu seterusnya ialah Mee Hoon goreng pedas :D Actually aku yg nak pedas, kalau tak pedas tak sedap :D So, nie hasilnyaa :D


Aku pulak yg terliur tengok mee hoon nie :| Okay, now semua menu telah pun siap dimasak. Dalam pukul 7 jugak lah semuanya baru siap. Lepas siap semua time untuk potong tembikai. Tapi bukan aku yg potong, adek aku yg potong. Sebab time tu tengah tolong abang kat luar siapkan meja makan utk tetamu :) Tembikai yg dipotong oleh adek aku telah pun siap. Taraaaa~ Merah kan?


Aku pun ape lagi, tangan pun gatal nak merasa :D Maniss woo~ ^_^ Tengah syok makan, abang panggil suruh buat air. Aku pun buat lah. Air simple jee. Sarsi :) Naseb tak manis sgt, kalau tak, mahu semua dpt kencing manis :p And this, airnyaa :D


Saya tukang buat and merasa :D Heheheh. Okay, lepas semua dah siap, tiba waktunya abang suruh keluarkan kek die. Dia kata keluarkan lambat nanti keras nak potong. So, aku pun keluarkan lah~ Nak tengok? Apa? Taknak? Peduli apa, nak tunjuk jugak! Hahah :p

Yg nie sebelum dirasmikan oleh birthday boy.

Sooo, nak tengok selepas dirasmikan? Taraaaaaa~ 

Blueberry cake~ Yuummmyyy~ :D

Sedap kaaaaan? *Tolong terliur* Ruginyaa siapa tak makan. Kek nie beratnya 2kg. Harga? Pi tanye sendiri kat tuan punya kedai kek tu :p Hahah. Ehh? Nak tengok birthday boy potong kek? :D wait haa~


See? Nampak kan muka gembira beliau memotong kek? Tehee~ Untung lah dah tua pun potong kek :p Oppss! Heheheh. Sebelum majlis mula, Atuk ku mewakili keluarga kami membaca doa sebelum makan. Then, jamuan makan pun bermula~ Banyak menu-menu kegemaran ku :D Wanna to see? 

Antara menunya ialah :-

Satay :D

Sosej bakar :D

Banyak lagi lah. Kalau boleh nak post semua, tapi malas pulak -.- kalau nak tengok lebih lanjut, sila klik SINI. Ouhh! I'm fogot. Ada lagi satu kek. Yg nie special cake from kak Diyan. Dia bawak kek nie dari tempat dia belajar iaitu di GIATMARA Putrajaya :) Semalam die dtg dari Putrajaya dgn membawa kek nie :')


Happy Birthday Pul Pul  Mahal tau nama Pul Pul tu :p Keknyaa pun mahal :D Heheheh. Yg merasmikan kek nie kak Awe :p Dia nak sgt rasa, bagi lah. Kang nanges :P Kat sini ade beberapa gambar para TETAMU KHAS. Khas lah sgt :p

Nani batak camera :p

This, my Ex-Senior. See, kak Awe senyum tak ikhlas :p

Nie pulak kak Lin. Kemaruk sgt dgn budak kecik yg mata 
comel mcm sy tu. *cough*

Rasanya tu jee kot tetamu KHAS yg dtg memeriahkan majlis semalam. Okay, lepas semua tetamu KHAS aku dah siap mkn, plan ku akan bermula. Nak tau plan ape? Jeng jeng jeng~ Plan nie dibuat oleh aku, kak Anith and Udin. Udin kononnya ada urgent call lah kaan, die pun panggil abg aku pegi tepi jalan dgn suara cemas, dgn SEPANTAS KILAT, kak Anith lari and Prangggg~ 


Birthday boy kena tepung!! Hahahah! Dah lah kena tepung, ditambah dgn Snow Spray pulak tu~ Nak tgk org tua tiruan? 


Tak sampai berapa minit, rambut ditumbuhi oleh uban! Hahah! Lepas kak Anith baling jee tepung, die boleh buat muka tak bersalah. Nak tengok? Scroll ke bawah :D

See there, muka org tak bersalah :p 


Senjata yg digunakan utk birthday boy :D

Tempat kejadian dibaling oleh tepung :D

Selepas selesai semua tugasan membaling and mengenakan birthday boy, mereka pun berangkat pulang. Dan bermula lah tugasan ku mengemas~ -__- Btw Thanks kepada yg menghadirkan diri ke Majlis semalam :')
Rasanya sampai sini jelaa bebelan ku setakat ini. Jumpa di entry akan datang ^_^

3 comments:

  1. meriah :) makanan tuu, nmpk sedap :D

    ReplyDelete
  2. Hai!! :)

    Done following ur blog..
    kalau sudi meh la blogwalking blog sye,
    n follow :D
    btw, very nice blog! :)
    http://fazlinazahran.blogspot.com/

    ReplyDelete