Saturday, July 2, 2011

Sukan Tahunan 2011 :D



Assalammualaikum followers2 sekalian.. huii ~ dah lame rase nye tak update blog nie kan. takde idea nak cite ape sbenar nye.. tapi mgkin dah smpai kot mase utk owner nie menaip. hehe :D okay, semua tau kan smalam hari ape ? haish ~ mesti lah tau, hari sabtu kan. haha :p okay, smalam hari larian satu malaysia tu kan ? hah, sape tak lari tuh mmg bkn org malaysia lah name nye :P jgn amek hati pulak, gurau jee ;) hehe. and hari nie jugak sekolah aku buat Sukan Tahunan bagi tahun 2011 and hari koperasi sekolah :D semua nye berjalan dgn lancar ~ Alhamdulillah, dari pagi acara larian bermula sehingga lah tamat penyampaian hadiah.. okay, pagi tadi aku dtg sekola agak lewat skit lah, sbb bangon TERlewat.. serious, penat tahap babun -.- dah lah tak ckup tido . then, pg tadi smpai sekola 7.20 pagi. tgk2 kakak2 senior dah ade kt khemah sukan . aku jee dtg lambat :D *style bro haha :p then, ckgu suro b'kumpul kat tapak perhimpunan, tapi aku tak pegi pun sbb nak siap kan umah sukan.. tapi nak tau tak ape jadi ? tulaa, ckgu pggil suro p tpak prhimpunan tknak, kan dah tak dpt nom nak lari.. *pdan muke kau qama ! -.- last2 kami kelam kabut cari ckgu mintk nom.. akhir nye dpt jugak ! :D

thats my lucky number ! ;)

hah, yang tak leyh blah nye kan, time lari tulaa 'perfume' lalu *lori sampah* sumpah tak tahan bau die ! :| tapi dgn penuh kesabaran kami tetap teros kan lari :) akhir nye smpai jugak sekolah ! weee ~ ;)

okay, lpas jee lari kami d'kehendaki bkumpul di rumah sukan masing2.. then siap kan budak2 perbarisan pulakk -.- mcm2 kerenah yg harus d'layan ~ tapi wlau ape2 pun kami sempat siap sbelom bergerak ke gelanggang hoki.. okay, perbarisan kami berjalan dgn lancar dgn iringan maskot kami :D nak tgk ?


hah, tuu die maskot kami, comel kan ? tu pun last minute die dtg.. naseb lah wane kuning kan ? hehe :D then kami d'arah utk beratur mengikut rumah sukan masing2 bagi sesi ikrar pulak.. selepas habes berikrar kami balek ke khemah sukan masing2 utk acara seterus nye.. sbelom acara aku mule, sempat lah aku berjalan ke gerai2 yang ade.. then, ckgu dah pggil sbb acara larian pun dah nak mula.. tapi mmg mnyakitkan hati bile ckgu tuh ckp kena cari lagi 3 org pelari.. yelaa, 4x100 kan memerlukan 4 org.. so tggal aku sorg jelaa, yg lagi 3 org tuh tak boleh lari sbb diorang dah masok acara 4x200.. last2 dpt jugak orang.. naseb baek lah ade org yg nak ganti, kalau tak, d'kira kalah lah kami.. okay, aku decide utk jadi pelari kedua.. agk takot jugak lah sbelom nak lari tuh.. yelaa, mane tak nye, hari sbelom lari tuh kaki aku TERseliuh.. mmg menahan jelaa time lari tuh.. tapi Alhamdulillah dgn kaki yg saket dpt jugak nom 2 :) nie die medal nye .


with my medal ! ;)

tapi agk sedih lah sbb taon nie taon last aku akan berlari bagi kelas 2 sbb taon dpan dah naek fom4 T,T tak best betol lah.. *sedar skit yg kau tu semakin tua qama -.- haha. okay, lpas lari tuh ape lagi kan ? dah jadi kebiasaan org lah, pegi cari air utk minum.. so, merayau p tgk gerai2 yg ade.. then lpas beli air lpak2 dgn kakak aku nie.. and membe yg sekepala dgn aku.. haihh ~ pecah perot aku kalau layan diorang nie.. nak tgk muke yg comel2 tuh ? 


yg sbelah aku nie kak Syifa, die atas aku jeh, tapi kami nie sekepala :D kan akak kan ? haha. sbelah die tuh kak Farah, die dah abes skola dah.. die dtg pun nak tgk aku lari.. hampeh betol, siap rakam lagi -,- okay, time nie kteorg dok lpak sbb nak tgk sukaneka pulakk.. acara tarik tali pulak.. abg aku nie tak penah2 maen tarik tali tbe2 maen lak.. bersemangat tau tak..

nie haa die.. tgk tuh, bkn maen bersemangat lagi :P

tapi kira okay lah diorang menang kan.. lpas abes maen die dtg mengadu saket tgn lah saket pinggang lah.. tulaa, mengade sgt nak maen kan.. hah padan muke :P hee, then lpas acara abes, kteorg just snap2 gmba jelaa .. hehe :D 

yg nie dgn membe aku yg otak gila2.. 
kami mmg sekepala :D 

with my sister ! sggop dtg semata2 nak tgk aku lari -,-
buat malu jelaa >,<

okayy, lepas dah snap2 tuh, acara pun dah abes.. penyampaian hadiah pun bermula.. aku wakil untuk ambil hadiah bagi acara 4x100 (P) Kelas 2 ~ :)

yeah, thats me ! :D *bangga nie :p hehe

okayy, lpas pnyampaian hadiah, kami d'kehendaki bkumpul d'padang bagi acara penutupan pulakk.. puii ~ dah lah pnas, kena jemur lagi tuh -,- mcm ape jeh dduk kt tgah2 panas ~ slepas ucapan penutupan oleh pngetua, d'umumkan pulak olahragawati semua tuh kan.. yg paling bestt nye kan.. semua atlit2 yg dpt tuh semua nye dari rumah kuning ! yeah ! hidop rumah kuning ! :D then last2 d'umumkan pulak menang keseluruhan.. nak tau tak sape yg digelar johan ? wooot woooot ~ mesti lah kuning kan ! Alhamdulillah, dgn kerjasama ahli rumah mat kilau, kami telah menjadi johan tahun nie ! tengs you all ! and tak lupa jugak utk ckgu2 yg telah memberi dorongan kepada kami ;) lpas jee semua tuh abes, aku kne tlong ckgu agkt brang pulak.. biase lah, AJK baek mmg camtu.. *perasan lbeh laa kau nie qama :D haha.. lpas siap tlong ckgu, aku pun gerak utk balek.. so, entry kali nie smpai sni jelaa yea :) tengs kepada yg sudi membaca ;) dah bace komen lah sekali :D

Mood : kaki still saket, penat tak hilang lagi T,T

No comments:

Post a Comment